Skip to main content

Vienaveiksmis baletas pagal G. Bizet–R. Ščedrino „Karmen siuitą“

Režisierė ir choreografė – Baltijos baleto teatro įkūrėja Marija Simona Šimulynaitė

Vaizdo projekcijų kūrėjas – Vytautas Žarnauskas

Scenografija ir kostiumai – Erlandas Smolskas, Egidijus Rainys

Šviesų dailininkai – Mantas Bardauskas, Romualda Petrikaitė

Šokėjai:
Karmen – Evelina Fokina
Don Chosė – Pijus Ožalas
Toreadoras Eskamiljas – Simonas Laukaitis
kareivis, būrėja, giltinė – Svajūnas Valiūnas

Spektaklyje naudojamas legendinis Sauliaus Sondeckio ir Lietuvos kamerinio orkestro interpretacijos įrašas.

Fatališkas Karmen paveikslas jau daugiau kaip šimtą metų žadina įvairių sričių menininkų vaizduotę. Už jį turime būti dėkingi Prosperui Mérimée: trečioji jo apsakymo „Karmen“ dalis įkvėpė ir Georgesʼo Bizet operos libreto autorius Henri Meilhacą ir Ludovicą Halévy. Nors 1985 m. operos premjera Paryžiuje patyrė fiasko, ji kompozitoriui pelnė amžiną šlovę, o aistringos „Karmen“ melodijos gerai pažįstamos visų kartų klausytojams. Jos gyvuoja įvairiausiais pavidalais ir formomis: nuo teatrų pastatymų iki koncertinių atlikimų, nuo transkripcijų įvairiems instrumentams iki mobiliųjų telefonų melodijų.

Ne išimtis ir Panevėžys – nemarioji Karmen istorija tapo pikantišku prieskoniu operetėmis garsėjančio miesto Muzikinio teatro rudens sezone. Baltijos baleto teatro režisierės Marijos Simonos Šimulynaitės pagal G. Bizet–R. Ščedrino „Karmen siuitą“ sukurtas vienaveiksmis baletas keturiems šokėjams ir hologramai yra pirmoji šio kūrinio pastatymo versija, kurioje ypatinga vieta skiriama technologijoms: į spektaklio dramaturgiją lyg atskiras personažas įsilieja holograminės vaizdo projekcijos.

„Karmen vaidmuo – kiekvienos balerinos svajonė, – sako režisierė ir choreografė M. S. Šimulynaitė, pagrindinį baleto vaidmenį patikėjusi Evelinai Fokinai. Karmen mylimuosius bei kitus veikėjus įkūnija trys šokėjai – Pijus Ožalas (Don Chosė), Simonas Laukaitis (toreadoras Eskamiljas) ir Svajūnas Valiūnas (kareivis, būrėja, giltinė), ir toks rekordiškai mažos sudėties baleto pastatymas turbūt yra unikalus ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje.

Šokį ir hologramines vaizdo projekcijas choreografė ir režisierė derina ne pirmą kartą, šį efektingą reginį galėjo išvysti ir šiuolaikinio baleto spektaklio „Vienatvės armija“ („Army of solitude“) žiūrovai, jame artistai šoko pagal atlikėjos Bjork muziką. Pastarasis kūrėjos eksperimentas susilaukė nemažo dėmesio. Spektaklio „Karmen“ premjera – tai dar vienas bandymas sujungti skirtingas meno formas, kviečiant žiūrovą į paveikų ir daugiaprasmį pasirodymą.