Johann Strauss
Karl Haffner, Richard Genée
3 veiksmų operetė „Šikšnosparnis“
Atliekama lietuvių kalba (vertė – Antanas Drilinga)
Režisierė Jūratė Sodytė
Muzikos vadovas ir dirigentas Martynas Staškus
Kostiumų dailininkė Marija Petraitytė
Scenografė Andrėja Puskunigytė
Šviesų dailininkas Paulius Jakubėnas
Johann Strauss operetė
Šikšnosparnis
Tai subtili socialinė komedija, kupina meistriškai sukurtų personažų, lengvos ironijos ir žaismingų situacijų, atskleidžiančių žmogaus silpnybes. Veiksmas sukasi aplink pagrindinį veikėją Henrichą von Aizenšteiną, kuris, užuot atlikęs aštuonių dienų bausmę kalėjime, pasuka į prašmatnų vakarėlį, taip įtraukdamas veikėjus į apgaulių, maskavimosi ir keršto pinkles.
Apie operetę skaičiais
Kūrybinė grupė
Kūrybinę komandą sudaro patyrę menininkai: spektaklio režisierė – tarptautinę patirtį sukaupusi judesio ir operos režisierė Jūratė Sodytė, scenografė – Andrėja Puskunigytė, kostiumų dailininkė – sparčiai kylanti jaunosios kartos menininkė Marija Petraitytė. Muzikos vadovas ir dirigentas – žymus Lietuvos dirigentas Martynas Staškus.
Kostiumai
Scenografija
Siužetas
I veiksmas
Ponas Aizenšteinas ruošiasi sėsti į kalėjimą už nedidelį nusikaltimą, tačiau jo draugas Falkė įkalba pirmiausia apsilankyti kaukių baliuje pas kunigaikštienę Orlovską. Tuo metu Aizenšteino žmona Rozalinda sulaukia netikėto buvusio mylimojo Alfredo vizito – šis dėl tam tikrų aplinkybių yra palaikomas jos vyru ir išvedamas į kalėjimą.
II veiksmas
Prabangiame kunigaikštienės Orlovskos baliuje susitinka įvairiausi svečiai, pasivadinę išgalvotais vardais. Tarp jų – ir Aizenšteinas, ir Rozalinda. Baliuje netrūksta painiavos, flirto, melo ir linksmybių. Niekas nežino, kas yra kas – tai Falkės sumanyto keršto plano dalis, norint pamokyti Aizenšteiną už praeities pokštą.
III veiksmas
Veiksmas persikelia į kalėjimą. Painiava toliau rutuliojasi: Aizenšteinas bando išsiaiškinti, kas apsimetė juo, o Rozalinda atskleidžia savo tapatybę. Galų gale visi nesusipratimai išaiškėja, kerštas įvyksta be nuoskaudų, ir visi susitaiko – kaip dera operetei – su šypsena ir šampanu.

Premjera gegužės 30 ir 31 dienomis
Premjera gegužės 30 ir 31 dienomis
Premjera gegužės 30 ir 31 dienomis
Premjera gegužės 30 ir 31 dienomis
Premjera gegužės 30 ir 31 dienomis

Falkė – Arminas Skirvainis
Operetėje „Šikšnosparnis“ daktaras Falkė – ne šiaip sau antraplanis veikėjas, o tikras intrigos meistras ir vakarėlių strategas. Falkė sumaniai suplanuoja rafinuotą keršto operaciją, kuri virsta kostiumų baliumi su melais, flirtu ir visišku tapatybių chaosu. Sakyti, kad Falkė yra tik intrigos variklis būtų per menka – jis visos operetės vairuotojas. Be jo nebūtų nei komiško apsimetinėjimo, nei absurdiškų situacijų.

Adelė – Gabija Žvinklytė
Adelė – gudri ir žaisminga kambarinė, kurios aštrus protas ir išradingumas ne tik praturtina operetę, bet ir įneša daug juoko bei gyvumo.
Tai vaidmuo, kuris ne tik reikalauja atidaus pasiruošimo bei dėmesio detalėms, bet ir leidžia man įgyvendinti kūrybines idėjas, perteikiant Adelės žaismingumą ir gyvybingumą.

Alfredas – Liudvikas Suvorovas
Džiaugiuosi galėdamas kurti Alfredą – šis personažas įneša daug humoro ir lengvumo į painių santykių ir intrigų kupiną istoriją. Man ypač įdomu tai, kad „Šikšnosparnio“ muzika – lengva, žaisminga, bet reikalaujanti tikslumo ir stiliaus pojūčio. Šis pastatymas išsiskiria tuo, kad šiuolaikiškai pažvelgia į klasiką, išlaikydamas muzikos grožį.
Vaidmenys ir atlikėjai
Panevėžio muzikinis teatras kartu su Lietuvos muzikos ir teatro akademija pristato austrų kompozitoriaus Johanno Strausso „Šikšnosparnį“ – vieną ryškiausių XIX a. Vienos operetės žanro šedevrų, pasaulį tebežavintį jau daugiau kaip pusantro šimtmečio. Šis spektaklis yra trečioji Panevėžio muzikinio teatro jubiliejinio sezono premjera ir pirmasis „Šikšnosparnio“ pastatymas šioje scenoje.
Pasirodys Panevėžio muzikinio teatro orkestras ir choras, solistai – tiek gerai žinomi Lietuvos teatrų dainininkai, tiek jaunieji LMTA magistrantai.

Deividas Bartkus
Deividas Bartkus – jaunosios kartos solistas, aktyviai kuriantis vaidmenis operos scenose Lietuvoje ir užsienyje. Tarp svarbiausių vaidmenų: Figaro (W. A. Mozart „Figaro vedybos“), Belkorė (G. Donizetti „Meilės eliksyras“), Guglielmas (W. A. Mozart „Visos jos tokios“), Antonas (Ch. W. Gluck „Girtuoklio išblaivinimas“), Carneras (J. Strauss „Čigonų baronas“) – pastarąjį atliko Čikagos lietuvių operoje. 2024 m. Helsinkyje atliko Herr Fluth vaidmenį (O. Nicolai „Vindzoro šmaikščiosios damos“) Sibelijaus akademijos pastatyme ir dainavo su Suomijos baroko orkestru.

Dovilė Kazonaitė
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė, kurianti vaidmenis operose, operetėse ir šiuolaikiniuose muzikiniuose projektuose. Tarp ryškiausių vaidmenų: Grafienė Gabrielė (J. Strauss „Vienos kraujas“), Kerubinas (W. A. Mozart „Figaro vedybos“), Tatjana (P. Čaikovskij „Eugenijus Oneginas“), Eglė (J. Klova „Pilėnai“) ir Belinda (H. Purcell „Didonė ir Enėjas“). Šiuo metu studijuoja dainavimo meno doktorantūroje, aktyviai dalyvauja ne tik meninėje, bet ir mokslinėje veikloje.

Klaudijus Zajančauskas
Kaune užaugęs K. Zajančkauskas mokėsi dirigavimo Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazijoje, vėliau Vytauto Didžiojo universitete baigė dainavimo bakalauro studijas. Sceninę karjerą pradėjo Kauno muzikiniame teatre dar vaikystėje. Tarp reikšmingų pasirodymų – bendri projektai su tokiais dirigentais kaip Karel Mark Chichon, Vasily Petrenko bei Londono Karališkosios filharmonijos orkestru. 2025 m. pelnė LMTA garbės daktaro Stasio Baro vardo premiją.

Gabrielė Jevsejevaitė
Nuo 2019 m. studijuoja Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, lekt. Steino Skjervoldo klasėje. Kuria vaidmenis operos scenose nuo studijų pradžios. Tarp ryškiausių vaidmenų: Alisa (D. Sebba „Alisa Stebuklų šalyje“, LNOBT), Adina (G. Donizetti „Meilės eliksyras“, KVMT) ir Barbarina (W. A. Mozart „Figaro vedybos“, projektas „Operos akseleratorius“).

Vaidotas Gudauskas
Ketverius metus mokėsi Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijoje, o ją baigęs iš karto įstojo į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. Čia baigė dainavimo bakalauro ir magistro studijas, šiuo metu rengia baigiamąjį darbą – operetę.

Gabija Žvinklytė
Jaunosios kartos sopranas, šiuo metu baigianti magistrantūros studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Irenos Milkevičiūtės klasė). Sukūrė šiuos vaidmenis: Adina (G. Donizetti „Meilės eliksyras“), Despina (W. A. Mozart „Così fan tutte“), Eglė (J. Klova „Pilėnai“) ir Paukštis / Korta (D. Sebba „Alisa stebuklų šalyje“). Aktyviai dalyvauja operos ir edukaciniuose scenos projektuose.

Arminas Skirvainis
Jaunosios kartos baritonas, sukūręs vaidmenis Panevėžio muzikiniame teatre („Strazdas – žalias paukštis“, „Devynbėdžiai“) ir debiutavęs Gianni Schicchi vaidmeniu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru (Opera Accelerator programa). Nuo 2020 m. dainuoja Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, kur yra parengęs daugiau nei 20 vaidmenų. Solistas taip pat aktyviai pasirodo kamerinės muzikos scenoje, atliko F. Schuberto ciklą „Gražioji malūnininkė“ ir mišias G-dur.

Aija Jermoloviča
Jaunosios kartos sopranas, studijuojanti Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje prof. Irenos Milkevičiūtės klasėje. 2022 m. pelnė I vietą Vincės Jonuškaitės-Zaunienės dainininkių konkurse. Sukūrė Eglės vaidmenį (V. Klova „Pilėnai“), Adiną (G. Donizetti „Meilės eliksyras“) ir Despiną (W. A. Mozart „Così fan tutte“).

Liudvikas Suvorovas
Operos solistas, šiuo metu tęsiantis magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje prof. Algirdo Januto klasėje. Sukūrė Kunigaikščio Kęstučio vaidmenį (M. Petrauskas „Birutė“), Ferrando vaidmenį (W. A. Mozart „Così fan tutte“), Don Curzio (W. A. Mozart „Figaro vedybos“) ir Ciperlaino vaidmenį (Ch. W. Gluck „Girtuoklio išblaivymas“). Atlikėjas aktyviai koncertuoja ir dalyvauja jaunųjų kūrėjų projektuose.

Martyna Mokšeckaitė
Mecosopranas M. Mokšeckaitė mokosi LMTA, Ievos Prudnikovaitės dainavimo klasėje. Solistė yra sukūrusi vaidmenų Makedonijos operos ir baleto teatre bei Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Tarp svarbiausių: Dorabela (W. A. Mozart „Visos jos tokios“), Džaneta (G. Donizetti „Meilės eliksyras“), Barbarina (W. A. Mozart „Figaro vedybos“), Smėlio žmogus (E. Humperdinck „Jonukas ir Grytutė“), Anita (L. Bernstein „West Side Story“), Katerina (Ch. W. Gluck „Girtuoklio išblaivinimas“). Martyna taip pat domisi operos režisūra, prisidėjo režisuojant J. Offenbacho operą „Hofmano istorijos“ LNOBT, o šiuo metu ne tik dainuoja Orlovskos partiją, bet ir asistuoja režisierei J. Sodytei statant operetę „Šikšnosparnis“ Panevėžio muzikiniame teatre.

Deividas Norvilas
Tenoras D. Norvilas – dainininkas, dainų kūrėjas, aktorius. 1997 m. įstojo į S. Šimkaus konservatoriją Klaipėdoje, kur studijavo chorinį dirigavimą, vėliau baigė magistrantūros studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Sukūrė vaidmenų Klaipėdos, Panevėžio, Kauno muzikiniuose teatruose. Tarp ryškiausių vaidmenų – „Mafiozas operoje“, „Paryžiaus katedra“, „Monmartro žibuoklė“, „Grafaitė Marica“, „Linksmoji našlė“, „Bučiuok mane, Keit“ ir kt.

Emilija Samusiovaitė
2019 m. baigė Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatoriją ir tais pačiais metais įstojo į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. Baigė bakalauro studijas prof. Astos Krikščiūnaitės dainavimo klasėje, šiuo metu baigia magistro studijas doc. dr. Saulės Šerytės klasėje. Sukūrė Katerinos vaidmenį (Ch. W. Gluck „Girtuoklio išblaivinimas“), Džanetos vaidmenį (G. Donizetti „Meilės eliksyras“) ir Despinos vaidmenį (W. A. Mozart „Così fan tutte“). Šiuo metu kuria Idos vaidmenį (J. Strauss „Šikšnosparnis“).

Juozas Janužas
Tenoras Juozas Janužas dainavimo meistrystės sėmėsi iš profesoriaus Virgilijaus Noreikos, Sigutės Stonytės, Vladimiro Prudnikovo, bei užsienio pedagogų. Daugelio tarptautinių dainavimo konkursų laureatas. Šiuo metu dainuoja Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.

Alfredas Miniotas
Alfredas Miniotas – bosas, aktyviai koncertuojantis Lietuvoje ir užsienyje.
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventas, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro kviestinis solistas, Tarptautinio Nehamos Lifšicaitės dainininkų konkurso laureatas.
