Panevėžio muzikinio teatro surengtas Lietuvos trimitininkų festivalis (2021-07-19 – 2021-07-23) tapo tikra muzikos kompetencijų gilinimo ir profesionalumo švente. Šio festivalio sumanytojas ir projekto autorius – teatro vadovas Nerijus Jakštonis. Tai penktaisis Nerijaus surengtas trimitininkų festivalis. Pirmieji 2014 – 2016 metais surengti Šakių rajone, 2019 Anykščių rajone.
Pagrindinė, visuomenei nematoma šio festivalio veikla – į festivalį susirikusių trimitininkų pratybos ir master class užsiėmimai, kuriuos vedė lektorius iš Sardinijos (Italija) Ricccardo Spiga. Labai svarbi festivalio dalis betarpiškas bendravimas, dalijimasis profesine ir bendrąja muzikine patirtimi.
Viešos festivalio veiklos skleidėsi trijuose koncertuose.
Tai buvo ALEX & ARŪNAS DUO ir GLISSANDO naktiniai koncertai Panevėžio muzikiniame teatre. O trečiasis – baigiamasis festivalio koncertas surengtas vakar (2021-07-23) 21 val. prie Panevėžio miesto savivaldybės rūmų.
Koncertą vedė pats projekto autorius – Nerijus Jakštonis. Renginio programa sudaryta taip, kad jame galėtų visapusiškai atsiskleisti trimitas: klausėmės trylikos trimitininkų choro, dueto ir solistų. Koncerte dalyvavo Martyno Bražo diriguojamas Panevėžio muzikinio teatro pučiamųjų orkestras „Garsas”, kuris akompanavo trimitininkų chorui, dalį kūrinių orkestras atliko leisdamas chorui pailsėti, o kitą dalį kūrinių orkestras ir trimitinikų choras atliko kaip lygiaverčiai partneriai.
Festivalio lektorius, trimitininkas Riccardo Spiga baigiamajam koncertui pasirinko soluoti A. Piazzolla „Oblivion”, Vaiva Bilevičiūtė kornetu atliko L. Anderson kompoziciją „Trumpeter lullaby”, o Nerijus Jakštonis trimitavo solo partiją roko grupės AC/DC kūrinyje „High way to hell”. Klausėmės nuostabaus dueto, kompozitoriaus J. M. Fransois „Rolipops”. Jį su orkestru mums dovanojo žavingos trimitinikės Ernesta Švelnytė ir Džiugita Bilevičiūtė.
Pribloškiančiai suskambo trylikos trimitininkų choras su orkestru. Tokia sudėtimi išklausėme net šešis kūrinius, jų sąrašą baigė L. Anderson „Buglers Holiday” ir tai visiškai nurovė stogą! Koncerto emocijos buvo tokios nuostabios, sakytum į erdvę įskriejo džiaugsmų meteoras. Grįžtant į namus vis pulsavo klausimas: kaip įmanoma taip lengvai atlikti tokius techniškai sudėtingus kūrinius?
Tuo pačiu verta pažymėti, kad pučiamųjų orkestro „Garsas” meninis lygis per pastaruosius metus taip išaugo, kad jį neabejotinai galima tituluoti profesionaliausiu muzikiniu kolektyvu Aukštaitijoje. O nuopelnai dėl šios sėkmės priskirtini dviems vyrams – dirigentui Martynui Bražui, kuris prieš trejetą metų ėmėsi diriguoti šiam kolektyvui ir Nerijui Jakštoniui, kuris nuosekliai įgyvendino rezultatyvią kadrų politiką orkestre.
Kur šis festivalis benukeliautų ateityje, palinkėkime jam sėkmės!
O Panevėžiui labai pasisektų, jei jis nors dešimtmetį skeistųsi mūsų mieste.
Festivalį dalimis finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Panevėžio miesto savivaldybė.
Juozo Vaičikonio nuotrauka.