MUZIKINIS TEATRAS KVIEČIA Į OPERĄ
Rugsėjo 19, 25, 26 dienomis Panevėžio muzikinis teatras kviečia į išskirtinę premjerą – per šio teatro gyvavimo metus antrą sykį pastatytą operą. Šis „Operos teatru“ pavadintas spektaklis – tai operų scenų koliažas, sukurtas iš garsiausių operų arijų, duetų ir chorų. Beje, statytas šis spektaklis kone dvejus metus, o ilgą jo kūrimo procesą lėmė pandemija. Kurtas, atidėtas ir iš naujo permąstytas spektaklis su nauja komanda ir išskirtine solistų sudėtimi startuos jau visai netrukus. Spektaklyje vaidins solistai iš Klaipėdos, Rygos, Vilniaus, Kauno. Žinia, net keletas jų, kaip ir spektaklio režisierė Karina Novikova, kilę iš mūsų miesto.
K. Novikova džiaugiasi, kad dainuoti į Panevėžio muzikinį teatrą jai pavyko sukviesti itin užimtus, ir kituose teatruose operų vaidmenis kuriančius solistus. Ji pabrėžė, kad jaunus solistus, „be penkių minučių tarptautinių scenų žvaigždes” itin sudomino pats spektaklis, galimybė paieškoti kaip tradicinės operų scenos gali būti pateiktos šiandien. Šiame „Operos teatre“, kurį K. Novikova ne tik režisuoja, bet sukūrė ir šio muzikinio spektaklio scenarijų, skamba ištraukos iš W. A. Mozarto operų „Don Žuanas“, „Figaro vedybos“, Dž. Verdžio „Traviata“, „Kaukių balius“, „Rigoletas“, „Sicilijos mišparai“, G. Donicečio „Meilės eliksyras“, Š. Guno „Romeo ir Džiuljeta“, A. Dvoržako „Rusalka“, Ž. Bize „Karmen“, Dž. Rosinio „Sevilijos kirpėjas“, P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas“.
Režisierė pridūrė, kad kurti šį spektaklį, kaip ir jai pačiai, taip ir visai muzikantų, choristų, solistų komandai yra šventė. Nepaisant pandemijos iššūkių, kurtas jis buvo gyvai, suvažiavus į Panevėžio muzikinį teatrą. „Ir pati spektaklio tema – būvimo kartu džiaugsmas. Reikėjo dar sykį permąstyti ir atrasti, kaip mes būnam scenoje. Šioje šventėje skamba daug uždegančios, komiškos, įkvepiančios, energijos suteikiančios muzikos. Spektaklyje daug šurmulio, judesio. Ne vien solistai, bet ir choras šiame spektaklyje negaili jėgų ir šoka iki prakaito.” – pasakoja K. Novikova.
Rasti erdvę, kurioje apsigyvens spektaklis sudėliotas iš tiekos skirtingų laikotarpių ir šalių operų scenų buvo bene pats sunkiausias uždavinys. Spektaklio scenografė Inga Aleknavičiūtė, šiuo metu gyvena ir kuria Berlyne, o atvykusį į Panevėžio muzikinį teatrą nudžiugo radusi tokią jaukią, teatrui tinkančią sceną. Kūrėja nusprendė neužgožti svarbiausio scenos elemento – žmonių ir pačio teatro. Priėmus tokį drąsų sprendimą beliko tik aptvarkyti unikalų teatrą, su senoviniais scenos mechanizmais ir prožektoriais, aprengti ansamblį naujo pastatymo šventei.
K. Novikova dėmesį atkreipė ir į tai, kad nors opera yra laikoma elitiniu muzikos žanru, pastaruoju metu joje vyksta įdomūs atsivėrimo plačiai auditorijai procesai: „Europoje operų pastatymai surenka pilnas sales žiūrovų, pritraukiama vis jaunesnė auditorija. Mūsų spektaklis Panevėžyje sieks parodyti, kokia įvairiapusė, ir dinamiška gali būti opera, kad pats žanras turi daug potencialo kaip šiuolaikinė meno forma ir jai dar tikrai ne laikas į muziejų”.
Šio spektaklio dirigentas Martynas Bražas pridūrė, kad “Operos teatre” skambančios arijos yra itin sudėtingi kūriniai atlikimo prasme, iš muzikantų reikalaujantys tikro virtuoziškumo. Žiūrovams smagumą ir įdomumą suteikiantys peršokimai nuo vieno muzikinio numerio į kitą, iš muzikantų reikalauja labai didelių pastangų. Dirigentas pasidžiaugė, kad iššūkis įveiktas, sugroti geriausius vienas kitą keičiančius, tikrai sudėtingus kūrinius muzikantams tapo ne tik sudėtinga, bet ir malonu.
Abu menininkai šį operos spektaklį prilygino karuselei, o galbūt amerikietiškiems kalniukams, kai leidžiantis nuo vieno ir kylant į kitą užima kvapą. Jie teigia, kad “Operos teatras” išradingomis scenomis žiūrovams ne vien užims kvapą, bet ir žadins fantaziją, pagaus, panardins į kitą – svajonių, džiaugsmo, šventės pasaulį.
“Galbūt yra tokių, kurie, operos klausęsi po tris ar daugiau valandų, liko išgąsdinti šio žarno. Jiems norėčiau pasakyti, kad mūsų sukurtas spektaklis ne tik negąsdinantis. Jis smagus, greitas, džiugus, gyvas, sukurtas jaunų žmonių”, – patikino M. Bražas.
Anot spektaklio kūrėjų, “Operos teatras” – išties jaunas puslapis Panevėžio muzikinio teatro gyvenime.
“Sekundės” Informacija.